Skip to content

Menu

  • Τα Νέα Μας
  • Το Σχολείο μας
  • Επικοινωνία
  • Εκπαιδευτικοί του Σχολείου
ΜΗΝΥΜΑ-ΓΙΑ-ΤΗΝ-ΗΜΕΡΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ-2024-2Λήψη

Copyright 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγιάς 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress

1ο Δημοτικό Σχολείο Αγιάς
  • Τα Νέα Μας
  • Το Σχολείο μας
  • Επικοινωνία
  • Εκπαιδευτικοί του Σχολείου
Written by admin22 Μαΐου, 2021

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓΙΑΣ

Uncategorized Article

Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή Παντελίδη Ηλία του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας και υπογράφθηκε απ’ όλους. Έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πατσαδάκη Εμμανουήλ, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Καραγιάννη Αικατερίνη. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου: https://1dim-agias.lar.sch.gr. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγιάς, στεγάζεται σε διώροφο οίκημα (νεοκλασσικού τύπου), το οποίο πριν από την απελευθέρωση της Θεσσαλίας (1881) λειτουργούσε ως Δημοτικό Σχολείο Θηλέων (Παρθεναγωγείο). Το 1915, το Παρθεναγωγείο καταστράφηκε από πυρκαγιά και στη συνέχεια στεγαζόταν σε διάφορα οικήματα έως ότου βρεθεί κατάλληλος χώρος για την ανέγερση νέου διδακτηρίου. Έτσι παραχωρήθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος, ο κήπος του παρεκκλησίου του Αγίου Νικολάου (κοινόβιο), χώρος πλησίον του αρχικού κτιρίου του Παρθεναγωγείου.
Κατά το σχολικό έτος 1929-1930, συγχωνεύτηκε με το αντίστοιχο Δημοτικό Σχολείο Αρρένων Αγιάς, σε ένα Εξατάξιο Μεικτό με αριθμό μαθητών το πρώτο έτος 338. Κατά τη δεκαετία 1940-1950, ο αριθμός των μαθητών αυξήθηκε θεαματικά, λόγω μαζικής μετακόμισης οικογενειών από τη Λάρισα στην Αγιά, εξαιτίας βομβαρδισμών και των σεισμών της 1ης Μαρτίου 1941. Σήμερα, το σχολείο λειτουργεί ως 6/θεσιο, με αριθμό μαθητών 121, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών του Τμήματος Ένταξης.
Όραμα του σχολείου μας είναι η εύρυθμη λειτουργία του, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η δόμηση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων/κηδεμόνων και μαθητών στις διαδικασίες λειτουργίας του σχολείου και κατ’ επέκταση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Θα αναπτύξουμε δράσεις σχετικές με την πρόληψη τυχόν ανεπιθύμητων καταστάσεων, όπως πρόληψη κατά του Bullying, με στόχο την θεμελίωση εμπιστοσύνης και δικαιοσύνης, ώστε να πετύχουμε να έρχονται στο σχολείο οι μαθητές μας με χαρά.

  1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
    Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:
    • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
    • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
    • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
  2. Λειτουργία του Σχολείου I. Διδακτικό ωράριο
    Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.
    Για το σχολικό έτος 2020-2021 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:
    Υποχρεωτικό πρόγραμμα o υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15.
    o έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.
    o λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο).
    (Για το σχολικό έτος 2020-21, δε λειτουργεί Ολοήμερο)
    II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών
    Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15.
    Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.
    Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:15.
    Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος που φοιτά, θα εισέρχεται στο τμήμα του και θα ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για τα προβλήματα που δημιουργούνται, ώστε να μην επαναληφθεί.
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει και υπογράψει το σχετικό έντυπο.
    Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.
    Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο προβλέπει χώρους αναμονής και τροποποίηση της διαδικασίας ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.
    Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, έχουν απαραίτητα στην αρχή της χρονιάς υπογράψει (οι γονείς/κηδεμόνες τους), υπεύθυνη δήλωση για το σκοπό αυτό. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.
    III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
    Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή.
    Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα
  3. ΜΑΘΗΤΕΣ
    Ι. Φοίτηση μαθητών

    α) Η φοίτηση των μαθητών σύμφωνα με το Νόμο είναι υποχρεωτική. Η παρεμπόδιση μαθητή για φοίτηση στο Σχολείο ή η στέρηση αυτής διώκεται ποινικά.
    β) Για την τακτική φοίτηση των μαθητών είναι υπεύθυνοι οι Γονείς ή οι Κηδεμόνες τους. Με την ελλιπή φοίτηση ή τις χωρίς σοβαρό λόγο απουσίες των μαθητών αναστέλλεται η πρόοδό τους και δυσχεραίνεται το σχολικό έργο. Το Σχολείο είναι υποχρεωμένο σε τέτοιες περιπτώσεις να ελέγχει την αιτία της μη τακτικής φοίτησης, με τον ενδεδειγμένο και νόμιμο τρόπο.

ΙΙ. Οι μαθητές γνωρίζουν ότι:
• Προσέρχονται έγκαιρα στο Σχολείο και παρατάσσονται στην πρωινή συγκέντρωση – προσευχή (08.15) σύμφωνα με τις υποδείξεις του Σχολείου. Οφείλουν να συμμετέχουν με σεβασμό στην προσευχή. Οι αλλόδοξοι μαθητές παρευρίσκονται, σεβόμενοι τη θρησκευτική συνείδηση των υπολοίπων, ανεξάρτητα της μη συμμετοχής τους στην προσευχή.
• Περιμένουν τη λήξη της προσευχής στον καθορισμένο τόπο μέσα στο προαύλιο, εφόσον για οποιοδήποτε λόγο καθυστερούν να προσέλθουν.
• Ακούν προσεκτικά τις πρωινές ανακοινώσεις του Σχολείου για τα διάφορα θέματα
• Μεταβαίνουν μετά τη λήξη της συγκέντρωσης στις αίθουσές τους με την καθορισμένη σειρά, με τάξη και ηρεμία μαζί με τους δασκάλους τους και ετοιμάζονται για το μάθημά τους χωρίς να ενοχλούν και να περιφέρονται.
• Αποδίδουν τον πρέποντα σεβασμό και τιμή προς τους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου, στους συμμαθητές τους και τους εργαζόμενους μέσα και έξω από την τάξη ή το Σχολείο.
• Δεν παρενοχλούν κατά την ώρα του μαθήματος τον Εκπαιδευτικό ή τους συμμαθητές τους με κανέναν τρόπο και για κανένα λόγο. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να ανέχεται την απαράδεκτη συμπεριφορά οποιουδήποτε και να παρεμποδίζεται η πρόοδος στη μάθηση και η ομαλή διεξαγωγή της διδασκαλίας.
• Μέσα στην τάξη έχουν όλοι τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Σέβονται την προσωπικότητα του άλλου και δεν προβαίνουν σε διακρίσεις. Λειτουργούν ως ομάδα, τα μέλη της οποίας αλληλοεπηρεάζονται και αλληλοεπιδρούν.
• Μιλούν ελεύθερα, διατυπώνουν τη γνώμη τους χωρίς φόβο και εκφράζουν τις πεποιθήσεις τους, σεβόμενοι πάντα τις απόψεις και τις πεποιθήσεις των άλλων. Συμπεριφέρονται με ευγένεια αποφεύγοντας την εριστική συμπεριφορά, τη βιαιοπραγία και την επιθετικότητα. Αποδέχονται τη διαφορετικότητα του άλλου και φροντίζουν να μην καταπατούν τα δικαιώματα των συμμαθητών τους.
• Ζητούν τη βοήθεια του δασκάλου και μοιράζονται μαζί του τους προβληματισμούς, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
• Κοινωνικοποιούνται, αναπτύσσουν φιλικές σχέσεις και συμμετέχουν σε ομαδικές εργασίες, σε σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
• Φροντίζουν για τη σωματική τους υγιεινή και την ευπρεπή τους εμφάνιση.
• Διατηρούν την τάξη τους καθαρή και τακτοποιημένη.
• Συμμετέχουν στο μάθημα και είναι επιμελείς στις μαθητικές τους υποχρεώσεις κάθε μέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του δασκάλου τους και τις απαιτήσεις του μαθήματος.
• Είναι υπεύθυνοι για τον εφοδιασμό της σχολικής τους τσάντας και τη διατήρηση του μαθητικού υλικού σε καλή κατάσταση.
• Σε περίπτωση απουσίας από τα μαθήματα φροντίζουν να πάρουν τη διδακτέα ύλη και τις εργασίες από κάποιον συμμαθητή τους.
• Τηρούν τα σχολικά εγχειρίδια (διδακτικά βιβλία) διότι δεν υπάρχει πλεόνασμα.
• Χρησιμοποιούν κάθε εποπτικό, αθλητικό ή μουσικό υλικό, που είναι αναγκαίο για την διδασκαλία, μόνο με παρουσία Εκπαιδευτικού ή με άδειά του εκτός μαθήματος.
• Δε φεύγουν από την αίθουσα χωρίς την άδεια του Εκπαιδευτικού όταν χτυπήσει το κουδούνι για διάλειμμα. Το διάλειμμα είναι ώρα ξεκούρασης και χαλάρωσης. Ωστόσο, το χτύπημα του κουδουνιού είναι προειδοποιητικό του διαλείμματος. Ο Εκπαιδευτικός είναι αυτός που δίνει την άδεια για έξοδο από την αίθουσα και φεύγει τελευταίος, αφού σιγουρευτεί ότι βγήκαν όλοι οι μαθητές.
• Φροντίζουν κατά την έξοδο να πάρουν όλα τα απαραίτητα (φαγητό, νερό, ένδυση …) και δεν επιτρέπεται να επιστρέψουν μέσα σ΄ αυτές. Δεν μένουν στην αίθουσα εκτός, αν οι καιρικές συνθήκες το επιβάλλουν (πάντα με την επιτήρηση εκπαιδευτικού). Δεν τρώνε και δεν πίνουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή του διαλείμματος μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Για την ατομική τους ανάγκη (τουαλέτα) τηρούν ό,τι έχουν συνεννοηθεί με τον Δάσκαλό τους. Σε περίπτωση αδιαθεσίας ή άλλου προβλήματος υγείας ενημερώνουν αμέσως τον Εκπαιδευτικό για βοήθεια και επικοινωνία με το σπίτι.
• Για λόγους οικονομίας, με ευθύνη του Εκπαιδευτικού του Τμήματος, κατά την ώρα μη λειτουργίας της αίθουσας σβήνουν όλα τα φώτα και ανοίγουν τα παράθυρα, όσο χρειάζεται και ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, για αερισμό.
• Δεν εισέρχονται σε άλλα τμήματα, έστω και αν η πόρτα ή τα παράθυρα είναι ανοιχτά για αερισμό.
• Πράξεις βίας, επικίνδυνα παιχνίδια, κινήσεις πολεμικών τεχνών που μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα και την ασφάλεια των μαθητών και προκαλούν φόβο, δεν επιτρέπονται.
• Διατηρούν κάθε χώρο του Σχολείου καθαρό, συμβάλλοντας στην ευπρεπή εμφάνισή του.
• Τηρούν τους ιδιαίτερους κανόνες κάθε Τμήματος, που συνήθως είναι γραμμένοι και αναρτημένοι μέσα στις αίθουσες και έχουν αποφασιστεί από κοινού με τους Εκπαιδευτικούς.
• Η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων δεν επιτρέπεται σύμφωνα με το Νόμο. Οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να επικοινωνούν με το Σχολείο όποτε υπάρχει ανάγκη και το Σχολείο ενημερώνει τους γονείς για τα θέματα των παιδιών τους. Σε διαφορετική περίπτωση το Σχολείο κρατά τα κινητά των μαθητών και τα παραδίδει μόνο στους γονείς/κηδεμόνες. Επίσης, κάθε είδους ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, δεν θα κυκλοφορεί μέσα στο Σχολείο. Όλοι οι μαθητές έχουν πρόσβαση στα εποπτικά μέσα και στα μέσα Πληροφορικής υπό την επίβλεψη των Δασκάλων τους στα πλαίσια της διδασκαλίας και αρκούνται σ’ αυτά.
• Στο Κυλικείο τηρείται αυστηρά η σειρά προτεραιότητας. Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων όμως δίνουν τη θέση τους στους μικρότερους, τους βοηθούν όταν δυσκολεύονται και τους παραδειγματίζουν με τη στάση τους. Για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους οι μαθητές παρατάσσονται στο Κυλικείο πολιτισμένα σε έναν στίχο (σειρά), περιμένουν υπομονετικά να εξυπηρετηθούν. Οφείλουν, επίσης, σεβασμό και ευγένεια προς τους υπεύθυνους του Κυλικείου.
• Οι τουαλέτες είναι κοινόχρηστος χώρος, με ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινότητα και την υγεία μας. Κανείς μαθητής δεν εισέρχεται στα διαμερίσματα των τουαλετών εάν δεν είναι σίγουρος ότι είναι κενά. Τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής. Όποιος μαθητής δυσκολεύεται σε κάτι, μπορεί να ζητήσει βοήθεια μόνο από το Δάσκαλο ή τη Δασκάλα του και από κανέναν άλλον. Τα κοινόχρηστα υλικά υγιεινής (χαρτί υγείας, σαπούνι, νερό), που υπάρχουν πάντα στις τουαλέτες, είναι πολύτιμα και πρέπει να τα καταναλώνουμε χωρίς σπατάλη. Σεβόμαστε το πρόσωπο και τον κόπο της Εργολάβου Καθαρισμού (Καθαρίστριας) και δεν την επιβαρύνουμε. Οι εφημερεύοντες Εκπαιδευτικοί ελέγχουν την τήρηση των παραπάνω.
• Όταν εφαρμόζονται Σχέδια έκτακτης ανάγκης (ασκήσεις σεισμού, φυσικών καταστροφών), τηρούνται με σχολαστικότητα όσα προβλέπονται, χωρίς καμιά αντίρρηση και επιπόλαιες ενέργειες. Οι ασκήσεις είναι αναγκαίες και συμμετέχουν όλοι υποχρεωτικά σ’ αυτές. Η γνώση και πιστή εφαρμογή των Σχεδίων από Εκπαιδευτικούς και μαθητές είναι σωτήρια όταν υπάρχει φαινόμενο.
• Αποχωρούν από το Σχολείο, με σειρά που έχει καθορισθεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων στην αρχή της σχολικής χρονιάς, την καθορισμένη ώρα από την κεντρική είσοδο-έξοδο του Σχολείου με ηρεμία – για την ασφάλειά τους – και ιδιαίτερη προσοχή . Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί βρίσκονται παρόντες στην έξοδο, για να επιβλέπουν την ασφαλή παραλαβή των μαθητών από τους καθορισθέντες, στην αρχή της χρονιάς με υπεύθυνη δήλωση, συνοδούς και Μέσα μεταφοράς μαθητών από απομακρυσμένες περιοχές (ταξί). Εφαρμόζουν πάντοτε τις οδηγίες του Σχολείου και αναφέρουν στους επιτηρητές της αποχώρησης Εκπαιδευτικούς κάθε θέμα που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στην ασφαλή αποχώρησή τους. Επίσης, αναφέρουν κάθε πρόβλημα ή δυσκολία που παρουσιάστηκε στους ασυνόδευτους μαθητές κατά τη διαδρομή προς το σπίτι τους. Μαθητές, των οποίων οι γονείς – που τους παραλαμβάνουν σύμφωνα με δήλωσή τους – καθυστερούν, παραμένουν επιτηρούμενα στον προθάλαμο του Σχολείου, ενώ οι γονείς πρέπει να ενημερώνουν για τη δικαιολογημένη καθυστέρηση.
• Οι μεταφερόμενοι μαθητές παραδίδονται στους μεταφορείς (οδηγούς ταξί) από τους εκπαιδευτικούς (επιτηρητές), οι οποίοι επιβλέπουν και την επιβίβασή τους στο μέσο μεταφοράς. Τηρούν τις οδηγίες του Σχολείου, των εφημερευόντων Εκπαιδευτικών.
• Είναι υποχρεωμένοι να μεταφέρουν τις προφορικές ή γραπτές ενημερώσεις του Σχολείου ή των Δασκάλων τους προς τους Γονείς χωρίς καθυστέρηση, για την καλύτερη επικοινωνία Σχολείου – σπιτιού.
• Συμμετέχουν με προθυμία σε όλες τις εκδηλώσεις και δράσεις του Σχολείου ή του Τμήματος, που προγραμματίζονται για την βελτίωση του μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου τους. Εργάζονται για την εκπλήρωση του στόχου ή της δράσης συλλογικά και με αίσθημα της ευθύνης του ρόλου που τους ανατίθεται κάθε φορά. Στις σχολικές εορτές (εθνικές, θρησκευτικές κ.ά.) και στις λοιπές εορταστικές ή επετειακές εκδηλώσεις συμμετέχουν και αποδεικνύουν το ενδιαφέρον τους με την παρουσία τους. Δικαιολογημένα απουσιάζουν μόνο οι νόμιμα απαλλαγμένοι μαθητές. Οι γιορτές δεν είναι μια τυπική ή συνηθισμένη διαδικασία˙ είναι ανοιχτές στο κοινό, αποτελούν γεγονός για την τοπική κοινωνία και συνεισφέρουν διδακτικά στην αγωγή των παιδιών και στην ευαισθητοποίησή τους για σημαντικά ζητήματα. Η προβολή και η διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων των μαθητών και των επιτυχιών τους σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων τους αποτελεί υποχρέωση του Σχολείου. Οι μαθητές που εκπροσωπούν το Σχολείο σε δημόσιες επίσημες εμφανίσεις (παρελάσεις, αθλητικούς αγώνες, διαγωνισμούς, παρουσιάσεις σε ευρωπαϊκά ή άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα) πρέπει να αναγνωρίζουν τον τιμητικό ρόλο που τους ανατίθεται, να συμμετέχουν με ζήλο και σοβαρότητα και να αποτελούν παράδειγμα για τους συμμαθητές τους.
• Η συμμετοχή των μαθητών στις προγραμματισμένες εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες εκτός Σχολείου είναι προαιρετική και γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των Γονέων και δαπάνη τους, που δηλώνεται εγγράφως στο Σχολείο. Η συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες αυτές, ωστόσο, είναι απαραίτητη. Σε περίπτωση έκτακτου κωλύματος μαθητή ο γονέας ενημερώνει το Σχολείο και του επιστρέφεται το ποσόν συμμετοχής, εφ’ όσον έχει καλυφθεί το συνολικό κόστος. Η εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιείται εφ’ όσον συμμετέχει το καθοριζόμενο από το νόμο ποσοστό συμμετοχής των μαθητών ανά τμήμα. Οι μη συμμετέχοντες μαθητές δεν προσέρχονται στο Σχολείο την ημέρα ή τις ώρες που πραγματοποιείται η δράση.
• Οι μαθητές που συμμετέχουν σε απογευματινές δραστηριότητες του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων και απασχολούνται σε αίθουσες διδασκαλίας φροντίζουν ώστε τα κάθε είδους υλικά της αίθουσας να είναι στη θέση τους. Κανείς δεν θα αφαιρεί ή θα καταστρέφει οτιδήποτε. Εκτός από το υπεύθυνο Μέλος του Συλλόγου και οι μαθητές έχουν ευθύνη να διατηρηθεί η αίθουσα όπως παραλήφθηκε. Διαφορετικά, το Σχολείο έχει δικαίωμα να ματαιώσει τη δραστηριότητα.

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

Οι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών Σχολείων, ως προς την διδακτική και παιδαγωγική λειτουργία τους, ακολουθούν την κείμενη νομοθεσία και ως προς το εργασιακό τους πλαίσιο, τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα.
Είναι υπεύθυνοι για την τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου και την εύρυθμη διεξαγωγή του σχολικού προγράμματος.
Οι εκπαιδευτικοί επιτελούμε έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο αυτό περιλαμβάνεται η διδασκαλία, η εκπαίδευση, η διαπαιδαγώγηση, η εμψύχωση και η κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η πρόοδος, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη δική μας συμβολή και προσπάθεια. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές μας σε συνδυασμό με την άρτια επιστημονική μας κατάρτιση οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς.
Συνεργαζόμαστε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και συνεισφέρουμε στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς κάνουμε απολογισμό του διδακτικού και παιδαγωγικού μας έργου και συζητάμε για το βαθμό επίτευξης των στόχων μας.
Προωθούμε και ενθαρρύνουμε την ενεργό συμμετοχή των μαθητών σε ποικίλες δραστηριότητες και τη μεταξύ τους συνεργασία.
Υποστηρίζουμε ότι όλα τα μαθήματα είναι εξίσου σημαντικά, σύμφωνα άλλωστε με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές που υποστηρίζουν την ύπαρξη πολλαπλών μορφών νοημοσύνης.
Οργανώνουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές, εθελοντικές δράσεις και άλλες δραστηριότητες και τους ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν όλοι, ως σημαντικά και αναπόσπαστα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλουμε κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Φροντίζουμε να βγουν όλοι οι μαθητές μας διάλειμμα (βγαίνουμε τελευταίοι) και τα συνοδεύουμε έξω, ενώ όταν χτυπάει το κουδούνι για μέσα, αφού συγκεντρώσουμε όλους τους μαθητές σε συγκεκριμένο χώρο , στο προαύλιο, τα συνοδεύει μέσα στην τάξη, ο εκάστοτε εκπαιδευτικός που έχει μάθημα τη συγκεκριμένη ώρα. Ως υπεύθυνοι εφημεριών στο προαύλιο, βοηθάμε ώστε τα διαλείμματα να είναι χρόνος χαράς και ξεκούρασης και όχι συγκρούσεων, ζημιών και παραπόνων.
Καλλιεργούμε συνειδητά το αίσθημα της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
Για μας, κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα με ξεχωριστή ψυχοσύνθεση, ανάγκες και προβλήματα.
Συζητάμε όλα τα κρίσιμα θέματα του σχολείου στο Σύλλογο Διδασκόντων, παίρνοντας συλλογικές αποφάσεις με γνώμονα το καλό όλης της σχολικής μονάδας. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τμημάτων (και του τμήματος ένταξης) και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, συνεργάζονται για την επίλυση παιδαγωγικών και εκπαιδευτικών προβλημάτων.
Ενημερώνουμε τους γονείς και τους κηδεμόνες για το ήθος και την επίδοση των μαθητών, τόσο ιδιαιτέρως, όσο και ομαδικά σε τακτική βάση και σε μέρες και ώρες που καθορίζονται και κοινοποιούνται από την αρχή του σχολικού έτους.
Αντιλαμβανόμαστε την καθημερινή αγωνία των γονιών να προσφέρουν σε ό,τι πολυτιμότερο έχουν στη ζωή, στα παιδιά τους, οτιδήποτε θα τα κάνει καλύτερους ανθρώπους. Ο στόχος γονέων – εκπαιδευτικών είναι κοινός και γι’ αυτό επιθυμούμε εμπιστοσύνη από μέρους τους στην επιστημονική μας ιδιότητα και υπόσταση, πάντα βέβαια στα πλαίσια του διαλόγου, της ειλικρινούς συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού καθώς και της επίγνωσης του ρόλου που έχει αναλάβει η κάθε πλευρά.

  1. ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Οι Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών πρέπει να γνωρίζουν ότι:
Γενικό πλαίσιο
Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον/τη μαθητή/τρια στο σχολείο, επικοινωνούν (όποτε επιβάλλεται από τις επικρατούσες συνθήκες-ανάγκες) με τη Διεύθυνση του Σχολείου και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση. Επίσης, οι ίδιοι οφείλουν να ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον/τη μαθητή/τρια και επηρεάζουν τη σχολική επίδοση και τη συμπεριφορά τους στο σχολείο.
Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με έναν/μία συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, αμέσως ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει άμεσα να συνεργαστεί με το σχολείο.
Για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του γονέα/κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.
Ο γονέας /κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον/τη μαθητή/τρια και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει (στην αρχή του σχολικού έτους) ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη του Συλλόγου των εκπαιδευτικών, της Διεύθυνσης του σχολείου . Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Είναι πολύ σημαντικό να συμμετέχουν ουσιαστικά και εποικοδομητικά στις δραστηριότητες και στις συλλογικές διαδικασίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ιδέες, δημιουργικές πρωτοβουλίες, συνεργατικό πνεύμα. Έτσι βοηθάμε τη λειτουργία και την επίτευξη των στόχων του σχολείου μας.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ- ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Οι γονείς/κηδεμόνες, σύμφωνα με το νόμο, είναι υπεύθυνοι για τα παιδιά τους, όπως και για την εν γένει συμπεριφορά τους και την πρόοδο τους.
Σέβονται την προσωπικότητα των παιδιών τους, αφουγκράζονται τις ανάγκες τους, ακούν με προσοχή τη γνώμη τους και τις εμπειρίες τους από τη σχολική ζωή, τα υποστηρίζουν στην προετοιμασία και στη μελέτη των μαθημάτων. Επιδιώκουν να χτίσουν μια ουσιαστική σχέση, επικοινωνία και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών μας ώστε αυτά να νιώθουν με θετικό τρόπο τη συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες και στη μάθηση, να αισθάνονται ότι οι γονείς/κηδεμόνες και το σχολείο τούς στηρίζουν και ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Επίσης, τα βοηθούν να εμπεδώσουν τη σημασία που έχουν οι κανόνες για τη λειτουργία του σχολείου και ότι είναι ανάγκη και καθήκον τους να τους τηρούν, για δικό τους όφελος και για την πρόοδό τους.
Είναι υπεύθυνοι και οφείλουν να έρχεται το παιδί το πρωί στο σχολείο εγκαίρως (8.00΄ πμ έως 8.15΄πμ) και να το παραλαμβάνουν εγκαίρως όταν αποχωρεί με το τέλος του πρωινού προγράμματος (13.15΄) ή του ολοήμερου (15.00΄ ή 16.00΄). Η πρωινή προσέλευση και αποχώρηση, γίνεται από την μπροστινή-ανατολική κεντρική είσοδο (ΚΑΝΑΒΑ 1) για τους μαθητές που συνοδεύονται και από την μεγάλη συρόμενη πόρτα (που έχει προηγουμένως φροντίζει να ανοίξει ο εκπαιδευτικός που εφημερεύει) για τους μαθητές των Ε΄ και ΣΤ1΄και ΣΤ2΄ τάξεων, που φεύγουν μόνοι τους (για αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έξοδο, λόγω covid).
Μετά τη λήξη της προσευχής, η πόρτα κλείνει. Στην πρωινή προσέλευση των μαθητών οι γονείς παραδίδουν τα παιδιά τους και αποχωρούν.˙ Δεν εισέρχονται στο Σχολείο, δεν εισέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας για «τακτοποίηση» των πραγμάτων των παιδιών τους, δεν κυκλοφορούν στους χώρους του, ούτε παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση – προσευχή για ουσιαστικούς κοινωνικούς και παιδαγωγικούς λόγους. ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΝΗΛΙΚΑΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ.
Γενικότερα κανένας ανήλικος (εξωσχολικός) ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για έκτακτο θέμα).
Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και έκτακτα μετά από άδεια του Διευθυντή.
Ωστόσο, αν υπάρχει μεγάλη ανάγκη (θέματα υγείας ή άλλοι σοβαροί λόγοι) θα πρέπει να αναφέρεται για συνεννόηση με το Σχολείο.
Τα παιδιά πρέπει από την πρώτη μέρα του σχολείου, αν είναι δυνατόν, να απεξαρτητοποιούνται από τη γονεϊκή παρουσία κατά τις ώρες παραμονής τους στο Σχολείο και να εντάσσονται απρόσκοπτα στο γενικό σχολικό περιβάλλον ισότιμα και ισόνομα προς κάθε συμμαθητή τους. Οι γονείς/κηδεμόνες, έχουν τα τηλέφωνά τους πάντοτε ανοικτά και για κάθε ενδεχόμενο, έχουν ορίσει συγγενικό πρόσωπο με γραπτή δήλωσή τους για να τους αντιπροσωπεύσει σε περίπτωση κωλύματός τους,.
Δεν παρεμποδίζουν με στάθμευση των αυτοκινήτων τους τη διέλευση άλλων οχημάτων ή των μέσων που μεταφέρουν μαθητές και συμμορφώνονται προς τις υποδείξεις των Εκπαιδευτικών που επιβλέπουν την προσέλευση των μαθητών, δείχνοντας την καλή τους διάθεση. Λίγα μέτρα από το Σχολείο υπάρχει ελεύθερος χώρος στάθμευσης για την εξυπηρέτηση όλων.
Δεν διαπληκτίζονται με άλλους γονείς/κηδεμόνες ή μαθητές, ούτε προβαίνουν σε πράξεις ή λόγους απειλών, συστάσεων ή επιπλήξεων, προσπαθώντας να λύσουν τα θέματα που προκύπτουν μεταξύ των παιδιών. Αντίθετα, μπορούν να συζητούν το κάθε θέμα με το Σχολείο και να βρίσκονται πρόσφορες λύσεις, προς το κοινό συμφέρον, με καλή διάθεση, κατανόηση και πνεύμα εμπιστοσύνης. Κάθε βίαιη συμπεριφορά – μέσα και έξω από το Σχολείο – γονέα/κηδεμόνα προς το παιδί του ή προς άλλο μαθητή είναι απαράδεκτη και το Σχολείο είναι υποχρεωμένο, σύμφωνα με το Νόμο, να καταγγέλλει τον παραβάτη στις Αρχές για τα περαιτέρω.
Το Σχολείο είναι υποχρεωμένο να ελέγχει τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών του κατά την είσοδό τους σε αυτό και κατά τη διάρκεια (αν παρατηρηθεί εξωτερικά κάτι). Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι έχει ασκηθεί ή ασκείται συστηματικά σωματική βία καταφεύγει αυτοδίκαια στις αρμόδιες δημόσιες αρχές για την αντιμετώπιση του προβλήματος, προς όφελος της ψυχοσωματικής υγείας των μαθητών.
Οι γονείς/κηδεμόνες, ενημερώνονται μέσω mail και του ιστότοπου (blog) (https://1dim-agias.lar.sch.gr) του Σχολείου, των γραπτών ενημερώσεων και των ανακοινώσεων, για άμεσα θέματα και για τη γενικότερη οργάνωση και δράση του Σχολείου. Επίσης, παρέχουν στο Σχολείο κάθε πληροφορία που τους ζητείται για τα ατομικά στοιχεία των μαθητών ή για κάθε άλλο θέμα που άπτεται της αγωγής των μαθητών και για την καλύτερη αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που παρουσιάζονται. Για κάθε αλλαγή στοιχείων κατοικίας ή επικοινωνίας (δ/νση, τηλέφωνα, mail) ή οικογενειακής κατάστασης (διάσταση, διαζύγιο, μονογονεϊκή οικογένεια, γονική επιμέλεια, κηδεμονία) ενημερώνεται άμεσα το Σχολείο. Προσκομίζουν στο Σχολείο τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις εγγραφές και τη φοίτηση των μαθητών. Ενημερώνουν το Σχολείο για κάθε θέμα υγείας που μπορεί να αντιμετωπίζει το παιδί τους και για κάθε θέμα που άπτεται της ψυχοκοινωνικής κατάστασής του και θέτουν υπόψιν του Σχολείο κάθε διαγνωστικό έγγραφο, ώστε να έχει ο μαθητής άμεση και αποτελεσματική στήριξη. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνουμε το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα παρέμβουν άμεσα να το διευθετήσουν.
Αποστέλλουν στο Σχολείο τις Υπεύθυνες Δηλώσεις σχετικά με την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων και άλλων εκδηλώσεων μέσα στις καθορισμένες προθεσμίες. Κάθε αμέλεια ή καθυστέρηση δυσχεραίνει την καλή οργάνωση των δραστηριοτήτων μας.
Σε περίπτωση μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας ή δυσάρεστης οικογενειακής κατάστασης, κατά την οποία μπαίνει σε κίνδυνο η ψυχοσωματική υγεία του παιδιού και η στοιχειώδης διαβίωσή του, μπορούν να απευθύνονται στο Σχολείο. Το Σχολείο κινητοποιεί τους πρόσφορους μηχανισμούς για την άμεση παροχή βοήθειας για την ανακούφιση της δυσχέρειας. Η καλλιέργεια της αρχής της αλληλεγγύης είναι μια από τις πρώτιστες υποχρεώσεις μας. Ευνόητο είναι ότι τηρείται η εχεμύθεια και όλες οι ενέργειες γίνονται διακριτικά και αθόρυβα.
Γενικά, τηρούν με ιδιαίτερη προσοχή, ευαισθησία και συνέπεια τα θέματα που αναφέρθηκαν παραπάνω και συνεργάζονται με το Σχολείο έχοντας πάντα υπόψιν όχι μόνο το ατομικό αλλά και το κοινό συμφέρον.
Αν διαπιστώσουν οποιοδήποτε γεγονός ή πράξη στη λειτουργία του σχολείου που παρεκκλίνει του φυσιολογικού, τηρούν στάση ψύχραιμη και απόσταση από τα πράγματα, ώστε να έχουν αποτελεσματική, ορθή και υπεύθυνη συμπεριφορά και αντίδραση. Πριν από οποιαδήποτε αντίδραση ή διαμαρτυρία, επιδιώκουν άμεσα την ουσιαστική επικοινωνία με τους υπεύθυνους του σχολείου, ακούν την άποψη των εκπαιδευτικών των παιδιών τους, συνεργάζονται με διάθεση ειλικρίνειας, αλληλοκατανόησης και αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και αναγνώρισης του έργου και της προσπάθειάς τους.
Μόνο μέσα από τη συνεργασία , την καλή προαίρεση και την αυτοκριτική θα πετύχουμε την εύρυθμη λειτουργία και το θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο σχολείο μας, προς το συμφέρον των παιδιών μας.
Απευθύνονται στους Εκπαιδευτικούς του Σχολείου με ευγένεια, σεβόμενοι το ρόλο και το έργο που τους αναθέτει η Πολιτεία, για την αγωγή και τη μόρφωση των παιδιών τους. Οι Εκπαιδευτικοί μας, είναι κρατικοί λειτουργοί, ασκούν το εκπαιδευτικό έργο σύμφωνα με τους Νόμους του Κράτους και την παιδαγωγική τους συνείδηση, έχουν επιστημονική κατάρτιση, την οποία συνεχώς αναβαθμίζουν, είτε με πρωτοβουλία της Πολιτείας, είτε με δική τους προσπάθεια και προσφέρουν τις θεσμοθετημένες υπηρεσίες τους προς όλους τους μαθητές αδιακρίτως, χωρίς κανενός είδους προκατάληψη.
Συζητούν για οποιοδήποτε θέμα τους απασχολεί μόνο με τους αρμόδιους Εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή του σχολείου- οι οποίοι είναι πάντοτε πρόθυμοι να συνεισφέρουν στην αντιμετώπισή του με γνώση και επιστημοσύνη. Το Σχολείο δέχεται όλους του γονείς ως ισόκυρους συνομιλητές και είναι πρόθυμο να ακούσει τις απόψεις τους, να τους εξυπηρετήσει και να τους διευκολύνει, στα πλαίσια των δυνατοτήτων του.
Τις απόψεις, σκέψεις ή προτάσεις τους ή την όποια διαφωνία τους για γενικότερα θέματα Τμήματος ή σχολικής καθημερινότητας μπορούν να αναπτύσσουν ελεύθερα αλλά πολιτισμένα στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις ή τις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις με τη Δ/νση του Σχολείου, τους Δασκάλους των Τμημάτων και τους Εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων και φυσικά μέσω του συλλογικού τους οργάνου (Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων). Λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τις παρατηρήσεις, επισημάνσεις και προτάσεις των Εκπαιδευτικών, σχετικά με την πρόοδο, επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών και παίρνουν τα προτεινόμενα και ενδεικνυόμενα μέτρα για την αντιμετώπιση ζητημάτων που αναφύονται.
Είναι υποχρεωμένοι να προσέρχονται στο Σχολείο όταν καλούνται από τη Δ/νση ή τους Εκπαιδευτικούς κατά τις ομαδικές ή ατομικές ενημερώσεις – συζητήσεις για την πρόοδο των μαθητών
Κατά την προσέλευσή τους στο Σχολείο χτυπούν το κουδούνι της εισόδου και περιμένουν υπομονετικά στην είσοδο.
Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους. Όταν το παιδί πρέπει να απουσιάσει λόγω ασθένειας ή για άλλο σοβαρό λόγο, ενημερώνουν πάντοτε το σχολείο.
Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού ωρολογίου προγράμματος
Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
• Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας.
• Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης και να υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση.
• Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή.
• Οι ημέρες και ώρες των προγραμματισμένων μηνιαίων συναντήσεων γονέων-εκπαιδευτικών γίνονται έγκαιρα γνωστές από τον εκπαιδευτικό του τμήματος.
Η ανάλογη συνάντηση πραγματοποιείται, σε χρόνο μη διδακτικής εργασίας.

VIII Άλλα θέματα Προσωπικά δεδομένα
Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.


Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.


Λειτουργία Κυλικείου
Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής.
Ενδεικτικά κατάλληλα προϊόντα: Φρούτα και λαχανικά εποχής (αποξηραμένα φρούτα, φυσικοί χυμοί, σαλάτες, φρουτοσαλάτες κ.λπ.), γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυριά κ.λπ.), αρτοσκευάσματα (κουλούρι, φρυγανιές, μουστοκούλουρα, μπάρες δημητριακών, σταφιδόψωμο κ.λπ.).

Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου


Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων.
Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή.


ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:
o Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
ο Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
ο Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
ο Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
ο Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.
Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Δ/νση.
Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί, είναι υποχρεωμένοι για την ασφάλεια των παιδιών να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.
Επικουρικά γνωστοποιούμε τους αριθμούς τηλεφωνικής κλήσης του σχολείου:2494022308 , για επικοινωνία με εκπαιδευτικούς και τη Διεύθυνση σχολείου.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.


Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.
Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων −μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/Διευθύντριας, ή Προϊσταμένης/Προϊσταμένου, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης−, για να επιτύχει στην αποστολή του.

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Ενδεικτικό παράδειγμα: Χώρος συγκέντρωσης, σύμφωνα με το ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών, ορίζεται ο νότιος προαύλιος χώρος Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, Χώρος συγκέντρωσης βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.
ΓΕΝΙΚΑ
Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται, αλλά μαθαίνουν και να αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό ώστε η πρόοδος των μαθητών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα.
Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λ.π.
Το Σχολείο είναι Δημόσιο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Η λειτουργία του καθορίζεται από τους Νόμους του Κράτους και τις κατά καιρούς αποφάσεις της Πολιτείας, τους οποίους το Σχολείο, οι Εκπαιδευτικοί (οι οποίοι έχουν δώσει και τον νενομισμένο όρκο) και όλοι οι παράγοντες της Σχολικής Κοινότητας υποχρεούνται να τηρούν απαρέγκλιτα. Έχει την αναφορά του στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, για τα θέματα Διοίκησης και στο ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, για παιδαγωγικά, διδακτικά, επιμορφωτικά και λοιπά σχολικά θέματα. Εσωτερικά οργανωτικά θέματα, θέματα σχολικής ζωής και δράσεων για την καλύτερη λειτουργία του Σχολείου αντιμετωπίζονται με αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Για τα τυχόν προβλήματα που είναι δυνατόν, κατά καιρούς, να αντιμετωπίζει το Σχολείο λόγω διαφόρων συνθηκών και συγκυριών (κτιριακό, έλλειψη προσωπικού), ενημερώνονται άμεσα υπηρεσιακώς οι αρμόδιες Υπηρεσίες και Φορείς, οι οποίοι έχουν και την τελική ευθύνη της τακτοποίησης και αποκατάστασης. Το Σχολείο δεν έχει διαθέσιμους πόρους για παρεμβάσεις κτιριακού επιπέδου ή πρόσληψης προσωπικού. Αρμόδιος για τα κτιριακά και λοιπά τεχνικά ζητήματα είναι ο Δήμος Αγιάς, για τα ζητήματα προσωπικού η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και για τα οικονομικά ζητήματα η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αγιάς. Το Σχολείο εκπροσωπείται νόμιμα σε κάθε περίπτωση από τον Δ/ντή του ή την Υποδιευθύντριά του.
Η τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας, ως σημαντικού εργαλείου για την απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου και τη συνεχή ποιοτική του αναβάθμιση, αποτελεί υποχρέωση Εκπαιδευτικών, Μαθητών και Γονέων/κηδεμόνων. Θεωρείται βέβαιο ότι θα επιδείξουμε την απαιτούμενη ευαισθησία για την εφαρμογή του και ότι σύντομα θα απολαύσουμε τα αποτελέσματα της συνέπειάς μας.


Αγιά , 14 Μαΐου 2021


Ο Διευθυντής του σχολείου

                                                                                                                                    Παντελίδης Ηλίας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΜΗΝΥΜΑ-ΓΙΑ-ΤΗΝ-ΗΜΕΡΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ-2024-1Λήψη

RSS e-selides

  • Κέντρο Εθελοντισμού για μία Ημέρα
  • Αρχίζουν τα «ζωντανά» μαθήματα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου
  • Ανακοίνωση βαθμολογιών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025
ΜΗΝΥΜΑ-ΓΙΑ-ΤΗΝ-ΗΜΕΡΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ-2024Λήψη

RSS Υπουργείο Παιδείας – Ανακοινώσεις

  • 24-12-24 Συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026 και εφεξής
  • 24-12-25 Η λίστα με τα νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα λειτουργήσουν το σχολικό έτος 2026-2027- Σοφία Ζαχαράκη: Συνεχίζουμε με σχέδιο, συνέπεια και τόλμη να επενδύουμε στα παιδιά μας, στους εκπαιδευτικούς μας και στο μέλλον της χώρας
  • 19-12-25 Υποβολή Αίτησης–Δήλωσης για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2026. Υπενθύμιση λήξης της προθεσμίας

Ημερολόγιο

 

Copyright 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγιάς 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress